Wednesday, November 3, 2010

Like I Care

Sedang kunyah seafood goreng yg org selalu letak dalam yong tau foo. Nyum nyum enak.
Actually hati sedang panas, aih aih aih.
Today pulang kerja awal. Ingat nak balik 430 ptg, tapi bila dengar suara boss masih ada, stay lah kejap for 20 mins. Hehe.
Then 450 ptg terus off vrooommm...

Sampai jer rumah ada orang spoiled mood aku, tahniah2. Seriously, some people doesn't deserve respect. Gila tak suka, talk to the hand a.
Whatever lah.

So yes, esok Khamis. How time flies, hari ini banyak juga benda perlu dikejar.
Esok the whole day ada training so kurang bekerja.

Aku rasa jadual agak sesak sebab selain kerja, buat kerja society.
Layan kan je lah right..

Actually ada a little worry inside, tapi bila fikir balik jangan fikir sangat sampai gugat perasaan, sampai affect my daily activities.
Bila waktu waktu begini, hati senang terasa juga. Ha, best friend dah nak mai kot. Welcome. Welcome.

Apa motif entry ni selain merepek2 ala diari?
Tadi terdengar perbualan seorang rakan di office.

He's married and the wife baru saja transfer ke semenanjung, makanya dia kini tiada housemate, single di Bintulu.
Dia tanya seorang rakan kami, "malam ni makan mana?"
Yang dia tanya tu pun, single di Bintulu. Wife di tempat lain juga.

Aku hanya sengih lihat mereka. Kasihan pun ada.
Actually bila dengar conversation tu, buat aku terfikir nasib aku nanti.
Kisah aku nanti mungkin lagi mencabar.
Mungkin ..or semestinya lebih mencabar.
Nanti after kahwin dengan Encik Sayang, we will be thousand miles apart.
Lagi sedih, lagi perit tu.

Aku masih fikir, kuat kah aku. Ya Allah, kuat ke hati dan jiwa perempuan ini.
:(.
Ya Allah, mohon hamba-hambaMu ini kuat..

Kekuatan tu milik Allah..mohon..mohon..

Aku selalu juga discuss dengan rakan-rakan yg dah kahwin tentang hal aku ni.
Long distance marriage.

Yang baik-baik tu selalunya akan nasihat just go on, yang penting Allah redha. Semua pun senang.
Betul tu.

Aku dan Encik Sayang dah banyak kali discuss pasal hal ni.
After a few research, study sket, discuss sket and survey sket..I finally come out with presentation slides on Long Distance Marriage (LDM).
He was impressed..hehe. terharu
Ha, betapa seriusnya kami..

What contains in the slides?
What is the definition of LDM, the objective of the marriage, the consequences/risks, the tips, etc..
Moga-moga ia jadi rujukan kami..

Hurmm..nanti lah cerita lagi tentang ni. Now we just go with the flow..yang penting sekarang is..usaha towards it, doa banyak-banyak..Kan dear? :)

So yes again, today is a skype-off day. Tak suka..:(

tata.

pppsstt...hati dah sejuk..:). Thanks sayangku..

2 comments:

Encik Sayang...:) said...

syg...
sabar k...mamau hemo hemo k syg...biarkan jer la dia...klu kita balas balik kita pn lbh kurang prngai mcm dia...abaikan la..x rugi lngsng pn...;)

haaa...ni yg malas klu dh kwen tp jauh ni...kn mkn sorang2@ kuar ngn member...boring tu...tkkan nk pegang tngn member time makan kot...klu ada istri blh la....hehe...;)

yer sayang...kn bersedia la klu rzki kita LDM syg...mmng la kn buat kptusan yg Allah redha tp kita kn tngk kmmpuan kita jgak b...klu x sedia sngt jgn pksakan dr...nnti redha x dpat,bala plak bertubi2 datang(sbb x jalankn dan cuai dgn tnggungjwab sbgai suami n istri)...

apa2 pn ada jer yg trbaik buat kita b...sabar k...:)

Anonymous said...

Kaco2... Jiwa kacau nih..

Gud Luck...May Allah Bless to Encik Sayang n B...