Wednesday, November 17, 2010

Gatal

I feel disturbed in some ways.
Yes, let me story you things happened in the past few days.
They explain my temporary silence. Cewah, macam lama sangat tak update :P.

  1. My face naik jerawat. Bukan satu dot ok, but banyak gila! Itchy, nak makan udang pun tak boleh. Dahi, pipi, hidung. Semuaaaa ada. Sedih, stress, worried. Semua rasa tak enak hinggap di hatiku! Until I met a doctor, he prescribed me gel to apply on face. Two types of gel and ubat makan in case rasa itchy di badan. Why? Because other than jerawat, badan pun naik rashes sesat. It's like..eh tibe2 ade merah kat lengan lah..kat wrist lah..aihhhh..risau gileee..Then merah tu hilang..But still consult with doctor. He said aku ada lah tu allergic with some things. might be chemicals. I cannot explain lah why. :(((. Those things made me feel down..Feel less confident with myself, I did not put any bedak or moisturizer for dayssss jugak lah. Then after applying those gels on my face, my face become so dry but all itchiness reduced. Alhamdulillah..now I can apply my daily moisturizer..
  2. Kerja lagi. Pening sket ah. Demotivated pun ada. Haha.
  3. It's been freaking AGES since I last went back to Tanah Malaya. Oih jiwa kacau duh stay lama2 kat Bintulu. Feel like screaminggggg loudly.
  4. Life's beautiful, I admit that. But But But..It ain't a BED OF ROSES. urghhh....
  5. You know, this 29th Nov will be exactly ONE YEAR since I last met Encik Sayang. Ini satu lagi jiwa kacau. Ya Allah..kuatkan lah aku..:(
Ini saja cerita yg aku mampu share, later boleh add more!
Dah maghrib. Daaa

Actually feel guilty for not responding to comments in below entries.
Will get back to you guys!

4 comments:

ira said...

Makanan pon mungkin jugak tu za.. just avoid seafood for awhile k?:)

i'm also demotivated here..aiyaa..

Stay strong!

~~DucKneSs~~ said...

babe, minum air byk2 utk detox benda2 tu..dun weri..minor allergic je kot..

n as for the anniversary, i'm proud of u babe..both of u are proof that LDM can work..ombak utk kamu..

rhapsody LiN said...

sis,, i jadi mcm ni gk. i think tu sbb resdung.. klu balik tanah melayu y not u try permata hijrah. i try kat situ sgt elok. they r not using any asap2 tu semua. dia massage ur face. slow2 je. x sakit langsung. lepas treatment tu kepala rasa sgt ringan n jerawat2 n itchy semua dh xde. :))

RoZ said...

ira, how r u now? im sure dh motivated by now kan hehe

fizah, tq tq tq..LDR is really difficult at times..sobsobbb

lin, thank u thanks..my mom said the same thing..it's because of resdung..kedai tu kt mane yer?