Sunday, October 10, 2010

Dulu, Sekarang

Dulu,
whenever weekend comes I will freak out. Why? Because rasa sangat super tak suka to spend my precious weekend kat Bintulu nih.
Ha, mulah lah surfing the red-mini-skirt website. Ticket will cost me around RM300++ per return journey. Makanya almost every month aku pulang ke tanah malaya. Abeh kan duit gaji jak. Huhu..

Dulu,
Bila homesick ja, terus call rumah. Stress sambil nangis. Tak ke merisaukan mak abah tu? Teruk jugak tu, kronik aku waktu tuh. Oit, sape ajar jadi lembik macam tuh yeaks? Hurmm~ Siap cakap nak resign and cari kerja baru. Kadang-kadang rasa tak bersyukur..astaghfirullah..jauhkan..

Tapi sekarang..
Aku rasa things are getting better. I just know what to do, a more proper planning made. Plus I have my own car now. Rasa lebih free!!!~~~~
Rasa nak keluar saja, vrooom vrrooomm terus bawa red baby jalan-jalan.
FYI, red baby punya susu per week is RM40 only. Aip, susu ape nye. Minyak la. haha. Pergi kerja, pergi mall and pergi tapau makanan kat kedai. Semua tu RM40 per week. This week plak tinggal 2 bar lagi minyak. Alhamdulillah jimat duit minyak di situ.

Sekarang..
Dah kurang rasa nak balik.
Dah kurang surf website Air Asia, kunun-kunun kuat lah. Hehe
Tapi betul, aku dah tak macam dulu, lembik suka merungut kat family cakap nak balik tanah malaya.
Raya haji ni pun tak balik.
Cuti tahunan tinggal 4 hari jer, harus simpan at least 3 hari for next year.:))
Next year banyak plan saya dan Encik Sayang. InsyaAllah..:)

Dulu,
Aku suka senang merajuk. Macam mengada. Entah. Maybe masa tu belum tahu bezakan mana perkara penting untuk merajuk atau tidak.
Kadang-kadang perlu juga merajuk untuk beritahu mana yg tak boleh lakukan kepada saya. (muagagagaga apa punya excuse).

Sekarang,
Dah pandai control level kerajukan :P. Kan kan?
Dia bilang sama saya, lagi banyak aku merajuk, lagi kurang perhatian aku dapat. Lagi aku kurang merajuk, lagi banyak perhatian aku dapat.
Eh, macam tu. It makes sense yeah...~

Dulu,
Aku selalu sangat masak.
Tapi now kureng sikit. Why? Malas mungkin, tapi it's more to rasa tak berbaloi lah masak sikit-sikit so better tapau je. I will cook on the weekend because boleh makan for the whole day.

Dulu,
Suka edit gambar.

Sekarang,
Dah kurang. Sebab aku dah kurang ambil gambar juga. Hehe. Ingat nak ambil gambar sunset di depan rumah. Nanti ok:)

Dulu,
Suka sangat beli kasut. Ya Allah, sabar lah. Pernah beli 3-4 pasang sekaligus. Kopak jugak poket ni.

Sekarang,
Dah hampir lupa when did the last time I got myself a pair of shoes:)

Nanti tambah lagi ok.
Ideas run out.
Ta!

3 comments:

~~DucKneSs~~ said...

hahhaha..dulu dan sekarang banyak perubahan eh?tp suma ke arah kebaikan..good for u dear..

rhapsody LiN said...

dulu kuat merajuk gak.. rse mcm mngada je. tp lama2 dh matang sikit kot. tp hati tu terasa gak.. just pndai2 pujuk diri sndiri. hehe

Encik Sayang...:) said...

bgus sngt la tu kan...
perubahan kepada yang lbh baik...;)